Sunday, September 14, 2014

REVIEW - HANAKA Charcoal Whitening Gel Mask

HANAKA blackhead pore white mask  [250g] - REVIEW

Van maskers krijg ik nooit genoeg. Er zijn te veel soorten met verschillende werkzaamheden, daarom duurt het soms wel een uur lang voordat ik een beslissing kan maken over welke masker ik ga nemen. Het gaat om de diversiteit van textuur, geur, functie en de ingrediënten. Ik ben altijd nieuwsgierig hoe elke masker is en werkt, dus ik sta helemaal open voor alle andere bijzondere maskers. Deze keer ga ik voor een verfrissende whitening gel mask van een Taiwanese merk genaamd Hanaka die ik een maand geleden van mijn favoriete webshop Yesstyle heb besteld.


Ingrediënten
Bamboo Charcoal Powder - Applephenon - Witch Hazel Extract - Tranexamic Acid - Cucumber Extract - Aloe Vera Extract - Morus Bombycis Root

Zoals je aan de ingrediënten kan zien, is het masker meer gefocust op het reinigen en ''verbleken'' van de huid en dat klopt ook. Het masker belooft voor een diepe reiniging van je huid, verwijdering van mee-eters en natuurlijk een lichtere huid.




Bamboe houtskool / Bamboo Charcoal 
Heeft een reinigende werking. Houtskool heeft namelijk een sterk adsorberend effect. Bamboe houtskool wordt overigens ook in Japan/Taiwan gebruikt voor bij het maken van broodjes en cakejes.
(●´□`)♡
(●´□`)♡
(●´□`)♡

Applephenon
Appel extract voor een whitening effect.

Toverhazelaar extract / Witch Hazel Extract
Toverhazelaar extract komt uit de gebruikte delen zoals de schors en het blad van de Hamamelis Virginiana boom. Het is zeker de moeite waard om al die geneeskrachtige werkingen daarover op te zoeken. Zowel voor inwendig en uitwendig gebruik levert het veel voordelen op. Het helpt bijvoorbeeld tegen vroegtijdige veroudering van de huid, brandwonden en zelfs herpesblaasjes.

Tranexaminezuur
/ Tranexamic Acid
Speelt een grote rol bij de whitening effect, vernieuwing van beschadigde huid en voorkoming van pigmentatie vlekken.

Komkommer extract / Cucumber Extract
Het heeft een hydraterende werking en vermindert gezwollenheid.

Aloë Vera extract / Aloe Vera Extract
Tegenwoordig weet volgens mij iedereen wel dat Aloë Vera veel bijzondere voordelen voor de huid heeft. Om kort en bondig te zijn: het zorgt ervoor dat het herstel van de huid wordt versneld. Ook houdt het de huid soepel en glad.

Moerbei wortel / Morus Bombycis RootZorgt voor remming van melanine (pigmentvlekken) aanmaak. Bovendien heeft het ook antioxiderede eigenschappen die een lichtere jeugdige huidskleur bevorderd.


m y  o p i n i o n

Mijn verwachtingen misschien te hoog?

Ik heb tot nu toe maar twee keer gebruikt. Bij mijn eerste ervaring viel het een beetje tegen. Niet dat mijn huid drastisch slechter van werd, maar ik merkte vrij weinig verschil. Ik ging zelfs helemaal speciaal mijn gezicht stomen met gekookt water om mijn poriën te laten openen. Mijn reactie was niet verrassend, positief en gelukkig ook niet negatief, maar eerder een klein beetje teleurgesteld. Na dat moment van teleurstelling had ik het gevoel dat mijn verwachtingen gewoon te hoog waren. Voordat ik het masker had gekocht, kwam ik verschillende reacties over het product tegen. Gelukkig was het voor een groot deel super positief en 2/10 maar erg negatief. Zo te zien waren er weinig reviewers die matig over het product vonden, alleen tevreden en erg ontevreden kopers.


Nee, niet te hoog. c:
Pas na mijn tweede poging was ik erg tevreden! Ik had al een vermoeden dat mijn eerste poging niet klopte; mijn aangebrachte laag was te dun. Zo simpel als dat. Na 30 minuten schraapte ik dikkere lagen met een lepel eraf en uit nieuwsgierigheid ook gedeeltelijk met mijn nagel omdat het voor de spiegel zo interessant leek. hehe~




t h e  r e s u l t s

effectiveness: ★★★★★ 

reduction of
blackheads:     ★★★★☆

whitening:       ★★★★☆

price:               ★★★★☆

happy?             ★★★★★ (yahhh)


Het masker doet ook echt wat er beloofd wordt. Mijn mee-eters ''poppen'' namelijk letterlijk uit. Het is niet zo dat je mee-eters 100% weg zijn, maar daarom raden ze je ook aan om de bijbehorende producten (Hanaka Black Rose Mask Deep Clean Peel Off Mask) te gebruiken als je ze allemaal echt weg wilt hebben. Bij de whitening  gaf ik toch een ster minder.  In vergelijking met mijn vorige whitening maskers die ik gebruikt heb, heeft dit masker een iets milder effect. Voor de rest heeft het ervoor gezorgd dat mijn huid lekker zacht aan voelt.  (─‿‿─)
(─‿‿─)
(─‿‿─)

(─‿‿─)
De prijs valt overigens best mee. Ik heb voor $29 (€22,40) gekocht. Ik moet toegeven dat het niet low-budget is, maar ik moet niet vergeten dat de kwantiteit (250gram) even hoog is als de kwaliteit. Daarom vind ik het wel waard en eerlijk wat betreft de prijs.


(─‿‿─)
How to use:
''
1.Wash the face with makeup remover and cleansing foam.
2.Apply hot towel over the nose for around 1 minute to open pores.
3.Evenly apply a thick layer (approximately 0.5-0.8cm thick) to the nosewings, leave on for about 20-30 minutes.
4. Wash off with water. With the HANAKA Black Rose peel mask to unclog pores. Use a clip, press the whiteheads and remove it.

5.Apply toner onto face to soothe the skin. ''     -yesstyle




Pros                        cons
+ reduces blackheads        - no.
+ whitens skin              - maybe not
+ smooth skin              
low-budget          
+ smells nice




bye bye thank you for reading



-Ash