Friday, August 15, 2014

Hello, black little notebook.

Hello, this is my black little NOTEBOOK. Wanna take a  look?

Een tijdje geleden had ik een artikel over mijn liefde voor notitieboekjes geschreven. Het artikel heeft als titel '' A book without lies'' als titel gekregen. Een boekje waarbij de fouten aanwezig zullen zijn. Een boekje dat jouw ideeën, emoties, passie en inspiratie  in bezit heeft. Dat is een boekje zonder leugens.

Ik ben zo'n type dat graag mooie notitieboekjes spaart. Als ik in de winkel een schattig boekje tegen kom, krijg ik de neiging om het te kopen. Door het uiterlijk van dat ding krijg ik al gauw ideeën wat ik ermee kan doen. Met als voorbeeld: '' Met dit kan ik al mijn favoriete anime karakters erin tekenen en met dat schrijf ik alle quotes erin. Ooh en hierin komt alles wat met fashion en style mee te maken heeft! '' (En zo gaat het eindeloos door) Als klein meisje heb ik ervaren dat het niet zo gemakkelijk en fijn gaat om boekjes te categoriseren, althans te veel boekjes dan. 


Ik heb op dit moment drie notitieboekjes:



The perfect black little notebook
Het is het meest perfecte notitieboekje dat ik ooit gezien heb. Pocket-size, geen lijntjes, zwart, touwtje, elastiek, stevige gelige papieren, een mini vakje voor je losse papieren en zelfs een sjabloon met lijnen en ruitjes om te voorkomen dat je scheef schrijft! *nerd in love*  Dit boekje gebruik ik voor om leuke dingen die ik op Tumblr/Pinterest heb gezien ''op te slaan'' door over te tekenen. Ik ben van plan om het overal mee te nemen, zodat ik ook random ideeën van mezelf erin kan tekenen. Bij het begin dacht ik alleen aan perfectie. Ik raakte mijn boekje dus nauwelijks aan, want dat durfde ik niet. Ik was bang dat ik het zou verpesten. Als ik constant aan perfectie denk, wordt mijn werk juist mislukt. Ik moet me geen zorgen maken over imperfectie, want dat is juist perfect. Ik maak plezier, geen zorgen en daar gaat het om.

The homemade notebook.
Omdat het boekje zelfgemaakt is en trouwens ook vetvlekken heeft, maak ik me daar helemaal geen zorgen over dat de inhoud lelijk wordt. Het is geen inspiratieboekje, maar meer een idee en onthoud boekje. Voor geen enkele reden schrijf ik daar mijn gedachtes en gevoelens op. Ik teken bijvoorbeeld wat ik graag wil hebben, wat ik leuk vind en wat ik nog moet doen. Dit boekje was een voorbeeld hoe ik me bij het perfecte zwarte boekje ook zou moeten voelen, namelijk vrij en zorgeloos.

The Big Black Book.
Het is mijn eerste ''serieuze'' inspiratieboek, daarom een met het minst gebruikte pagina's. Het boek waar ik het meest voor mijn imperfectie ging vrezen. Ik wist namelijk helemaal niks wat erin kon. Het verpesten zou zonde zijn, dacht ik. Maar zoals je net had gelezen ben ik er eindelijk van af, dus dit boek gaat zeker ook vol worden! Ik ga het gebruiken als een kunst boek met meer diversiteit qua materiaal en vormgeving.


 quotes:


Sophrosyne
(σωφροσύνη)
(n.) a healthy state of mind characterized by self-control, moderation and a deep awareness of 0f one's true self and resulting in true happiness.

-unknown



''Realize that true happiness lies within you. Waste no time and effort searching for peace and contentment and joy in the world outside. Remember that there is no happiness in having or in getting, but only in giving. Reach out. Share. Smile. Hug. Happiness is a perfume you cannot pour on others without getting a few drops on yourself.''

- Og Mandino 



“When something bothered me, I didn’t talk with anyone about it. I thought it over all by myself, came to a conclusion, and took action alone. Not that I really felt lonely. I thought that’s just the way things are. Human beings, in the final analysis, have to survive on their own.”


- Haruki Murakami, Sputnik Sweetheart




“Night is purer than day; it is better for thinking and loving and dreaming. At night everything is more intense, more true. The echo of words that have been spoken during the day takes on a new and deeper meaning. The tragedy of man is that he doesn't know how to distinguish between day and night. He says things at night that should only be said by day.”


 - Elie Wiesel, Dawn




“Why are we embarrassed by silence? What comfort do we find in all the noise?”

- Mitch Albom, Tuesdays with Morrie









I love notebooks. I wrote a short time ago also an article about notebooks.