Thursday, October 9, 2014

Lemongrass soap luv.


Zeep is fijn, natuurlijk en net een klein hemeltje voor je reuk zintuig.



Een tijdje terug had ik geschreven dat ik mijn haar de twee overgangen van vettig naar extreem droog  regelmatig omwisselt. Ik heb van alles geprobeerd en ik was eerlijk gezegd wel zat om steeds van alles te gebruiken en in mijn haar te doen. Ik heb geen zin om elke dag 100 producten in mijn haren te doen. Mijn haar blijft en is zo, dus ik had maar besloten om een no-poo experiment uit te proberen. Ik had niks te verliezen en wat ik als eerst deed was dus mijn haar temmen.

Ik gebruik zoals je gelezen hebt inderdaad geen shampoo, maar wel natuurlijke producten. Je hebt african black soap, een speciale haar zeep in vaste vorm of wat ik graag gebruik: gewoon een blok zeep.
Dit had ik in de tuinen voor €4 gehaald. Je kon allerlei heerlijke geuren uitkiezen, helaas heb ik gezien dat ze het nu niet meer verkopen.

Dit is bedoelt voor om te reinigen, het weg nemen van vet en zweet. Je kan het voor je gezicht, haren en lichaam gebruiken. Wat ik gemerkt heb is dat de zeep mijn gezicht, haar en huid niet droog maakt. Maar ik zou wel iets voorzichtiger met de hoeveelheid doen voor je droge delen. Ik gebruik een kleine hoeveelheid voor mijn haar, omdat het misschien iets te geconsenteerd voor mijn haar is. Het laat bovendien een heerlijk geurtje achter. Voor mijn gezicht gebruik ik  wanneer het heel erg vet is, dus bij mijn neus en voorhoofd bijvoorbeeld.
Pro's
+ ruikt een of ander manier lekkerder en puurder dan normale shampoo en douche gel

+ laat een yummy geur in je haar achter.

+ natuurlijk

+ kan voor je hele lichaam gebruikt worden

+ je voelt dat het goed reinigt
Con's
- je moet zelf een bakje hebben om te bewaren.









+ smells somehow more pure than other regular shampoos or showergels
+ will keep your hair and skin sweet-smelling
+ very natural
+ can be used for your whole body
+ gives you a well cleaned feeling.

- needs a container to store it.






T h a n k   y o u

-  A s h