Wednesday, January 8, 2014

Snack obsession: Seaweed


 Meestal kom je zulke mini zeewier pakketjes tegen in de toko, maar een paar dagen geleden zag ik ze ook in de Xenos liggen. Ze kosten maar €0,50 per bakje, dus ik dacht: ''waarom niet?''



Altijd leuk om naar de Xenos te gaan, daar hebben ze altijd leuke spullen te koop. Potten, glazen, decoratie, handige kookspullen en veel snacks voor een klein prijsje.


Het is geroosterd met olijfolie, sommige verwachten dat het ook een beetje naar olijf gaat smaken. Ik vroeg me dat ook wel af, dus besloot om er 2 te halen.

Wat mij gelijk opviel was:
✕ Ik proef geen olijf, dat is goed!
✕ Het is heel erg dun, wel vrij stevig.
✕ Smaakt anders dan wat ik gewend was.
Ik proef ietsjes meer zeewier smaak en een klein tikkeltje zeezout. Dat vind ik wel lekker.

Soms heb ik zin in iets hartigs, gewoon iets met veel smaak, maar ik heb dan af en toe geen zin om een hele maaltijd in te werken. Het allereerste wat bij mij opkomt is natuurlijk soep en kleine Asian snacks.



Ik vind het lekker bij noodles, rijst en vooral oven gebakken aardappelen! Als je interesse hebt, kan je ook op Youtube de zoekterm ''Seaweed rice soup'' opzoeken. Je bent dan bij the tasty part of Youtube met veel soep met zeewier recepten.



Zeewier is 100% eetbaar.
In de Natuurwinkel vond ik zelfs een interessant boekje over gerechten met zeewier. In het boek staat allerlei handige informatie; hoe je het zout bijvoorbeeld moet weghalen en moet schoonmaken. Ik kreeg daardoor de indruk dat ze verse zeewier bedoelen, rechtstreeks vers uit de zee dus! Het zou me geweldig lijken al had ik mijn eigen aquarium met zelf gekweekte eetbare zeewier soorten erin.

Dit heeft €2,- gekost.


Vindt je zeewier lekker? En met wat eet je graag?

-Ash.