Friday, September 20, 2013

But, hey? Look at the bright side!

Na iets downs komt er natuurlijk altijd een up. Optimisme: is dat eigenlijk lastig om dat te zijn? Heel veel mensen kunnen gemakkelijk praten over verdriet en pijn of wat we niet leuk vinden. Altijd zeuren over het weer bijvoorbeeld, maar laten we eens naar iets heel kleins kijken. Kijk eens een beetje terug in het verleden, ooit met alle moeite naar iets gezocht? Bijvoorbeeld iets kwijt geraakt of verstoppertje gespeeld met je jeugdvrienden. Meestal vinden we het dan bij een onverwachts plekje. Altijd zoeken wij naar ingewikkelde plekken, maar soms zijn de dingen die we naar op zoek zijn gewoon gemakkelijk te vinden. Gewoon waar we niet verwachten, maar toch tegelijkertijd ergens bij een simpel plekje.


Daarmee bedoel ik dat geluk niet ingewikkeld hoeft te zijn. De reden is omdat geluk alles kan zijn. Het hangt er gewoon vanaf hoe je het ziet en wat je realiseert. Ooit een beetje herinnert hoe je ervoer en dacht als baby of peuter? Ik natuurlijk wel een beetje. Dat waren eens mooie tijden. Waar ik ook kom, alles is zo nieuw voor me, net als vakantie. Lopend en rondkijkend was ik met mijn nieuwsgierige blik alles aan het ontdekken. Een onbeschrijfelijk gevoel dat je bij iets nieuws aanwezig bent en dat je het fijn vindt om waar te nemen. Zo'n gevoel heb ik vaak als ik bij andermans huis voor het eerst bezoek. Na zo'n gevoel, begin ik me vervolgens opeens een beetje gelukkig te voelen.








Ik begon te leren dat je van kleine dingen gelukkig kan worden en zo gemakkelijk kon aanleren. We zijn aan kleine en normale (maar ook goede) dingen gewend geraakt en vervolgens willen we meer. Sommige mensen gaan helemaal zeuren en krijsen omdat ze volgend jaar bijvoorbeeld niet op vakantie gaan. Like: WTH? Nou, dan begrijp het wel waarom sommige zo snel depressief zijn hoor.

Geluk = hoop = motivatie en zo gaat het door als een oneindige cirkel van liefde.
Misschien heb ik wel maar drie dingen opgenoemd, maar er zijn er nog veel meer. Ik vind het heerlijk om naar mooie huizen te kijken en het design van binnen en buiten het huis. Ik ben een dromer dus ik droom dat ik daar woon en geweldige dingen daarin meemaak. Daarna voel ik me blij en ben ik weer helemaal gemotiveerd om goed me best te doen voor school, zodat ik wel kans en hoop heb om in zo'n mooie huis te kunnen gaan wonen., haha! Zo zielig ben ik ja. Ik droom langer dan ik tv kijk en even lang als ik computer.






Een rustige wandeling maken, met wind of als het regent, sjaal erom of paraplu boven je hoofd en volledig genieten om een onduidelijke reden. Waarom? Omdat het kan. (:


Mijn childhood was perfect. Jammer dat het voorbij is, maar dingen veranderen en gaan door.
Ik ben blij dat het gebeurd is.




Nothing can beat coffee and tea.


Heerlijke geuren van bepaalde seizoenen.
Zoals de geur van gouden herfstbladeren of regen op een warme zomerdag.









bron:tumblr


Have a nice day and good luck.

Feel free to comment and  follow me on bloglovin.
Thank you for visiting and I'll see you later!

-Ash