Wednesday, July 9, 2014

What's on my windowsill?

Door het regenachtige weer, had ik besloten om mijn vensterbank schoon te gaan maken. Ik realiseerde dat mijn vet- en steen plantjes nog steeds zo schattig zijn en dat mijn vensterbank echt een  rommel is.
Helaas spendeer ik nu aan dit, eten en vervelen i.p.v het schoonmaken van de vensterbank.
(En de rest van mijn kamer.)



 
Als je verder scrolt, zul je wel merken dat ik erg veel van succulents houd.
 
Een vetplant met witte poeder in het midden. Ik neem aan dat het natuurlijk zo is?
 
gevallen water gevulde ''blaadjes''
Langzaam gaan ze opdrogen en verschijnen er een paar met aparte kleuren. Ik wil ze een of ander manier niet weggooien, omdat je met die blaadjes opnieuw kan laten groeien. Later kan ik dus meerdere vetplantjes laten groeien vanuit de bladeren zelf.
 
Ik ben blij dat mijn eerste vetplantje genaamd ''lithops'' onsterfelijk is. Toen ik hem voor het eerst kocht waren het kleine rimpelige breinen. Ik weet totaal niet hoe het proces van hun werken, maar soms rimpelen ze en ontstaat er daardoor een nieuw bolletje daaronder. Sommige krijgen opeens een breinvormpje en de andere gaan zich opzwellen en daarin zich vermenigvuldigen. Een apart plantje dus!
 
Dan heb ik ook nog eens drie beelden en een wierookhouder op mijn vensterbank. De drie beelden moest ik voor handvaardigheid als proefje maken. Hierboven stelt het een abstracte Japanse makaak voor. De andere naast een half mensboom. De armen zouden als boom voorstellen, maar je raadt het al: helaas afgebroken.
 
Een abstracte zeemeermin

 
zoveel kleuren!  c:
 
En als laatste heb ik zes verschillende steenplantjes. Als ik de vensterbank goed heb schoongemaakt, probeer ik al mijn plantjes een prachtig plekje te geven in een nieuwe en grotere pot. n_n


What's on your windowsill?





-  A s h





 t a k e n   w i t h  #vscocam