Sunday, March 16, 2014

My ''pep my face'' mask routine



Je huid heeft soms van die slechte en goede dagen. De ene dag lijkt je huid wel herboren als een baby perzik en de andere dag lijkt wel alsof je met je onesie liever thuis moet blijven. Tijd voor extra verzorging; een ''pep my face'' verzorging!
Om te beginnen:
Mijn huid is gemengd. Sommige delen van mijn huid is droog en de andere juist heel erg vet. Daarom combineer ik graag met verschillende soorten maskers, door aparte maskers op aparte delen van mijn gezicht aan te brengen. Normaal gebruik ik 2 maskers ( een voor de droge huid en de andere voor vette huid) en als afsluiter nog een serum.


Meet: Queenie Chan from BEAUTYQQ

she's creative, inspirational, beautiful & wise

My ultimate ''bad skin day'' list.


Wanneer mijn huid niet op z'n alle mooist is bedoel ik ook met de kenmerken:

veel kleur verschil niet egaal
vettige T-zone meer dan normaal!
zeer zichtbare mee-eters van die zwarte puntjes
donkere vlekken onder de ogen, rond je neus ect.
zichtbare haargroei ze lijken opeens donkerder?
 lichtje kleine rode vlekjes op mijn wang waar het normaal egaal hoort te zijn
losse huidschilfers op mijn vettige T-zone, hoe dan?
iets meer opgezwollen
I'm so chubby now!
big ass poriën zooo groot :c

Ik ben benieuwd welke kenmerken jouw huid heeft als je een bad skin day hebt. Of heb je precies het zelfde als ik?



Groene klei masker - De Tuinen
inhoud: 150 gram - prijs: €7,99


Ik vind klei maskers zo fijn! Het is lekker dik, daardoor smeert het heerlijk uit en ik heb het gevoel dat het natuurlijker is dan andere soorten smeer maskers. Dit is trouwens mijn eerste klei masker. Ik was benieuwd hoe een klei masker zou werken bij mijn gemengde huid type. Wat mij opviel is dat het natuurlijk is en tea tree olie bevat, twee hele grote plus punten voor mij dus. Na het gebruiken van de Tea Tree cleansing foam van Skinfood, ben ik grote fan van tea tree olie geworden. Bovendien ruikt de olie lekker fris en bijzonder, dus ook het masker zelf.


volgens De tuinen:
''Kant en klaar masker voor het gezicht en/of lichaam. Dringt diep in de poriën door. Als extra werkstof is er Tea Tree olie en lavendel olie toegevoegd. Groene leem is sterk reinigend, rijk aan enzymen en bevat veel heilzame mineralen.

Bijzonder geschikt bij een onzuivere, vette huid en bij puistjes en mee-eters.

Met de vingers een dikke laag van het masker aanbrengen op de gereinigde huid. Na ongeveer 10 tot 15 minuten met lauwwarm water verwijderen. Gebruik het masker 2 keer per week''

 Ik breng het groene klei masker aan op mijn T-zone: kin, bovenlip, neus en voorhoofd. Hoewel mijn voorhoofd niet meer zo vettig is als vroeger, breng ik daar niet zo graag ''vettige'' maskers aan. Het masker kan voor sommige huidtypes een beetje prikkelen,  gelukkig heb ik daar geen last van. Ik heb trouwens geen negatieve opmerkingen daarover, alles doet gewoon prima hoe het beschreven was.


Guerlain
issima
masque ressource hydratant
75 ml // 35,50

Het masker belooft een zachtere en vollere huid door de romige textuur en hydraterende ingrediënten. Het teken van vermoeidheid wordt verminderd en de huid krijgt weer haar soepelheid en elasticiteit terug.


Ik gebruik dit masker alleen voor de rest van mijn gezicht; mijn wangen en hals. Het type van de rest van mijn huid is normaal, niet vettig en ook niet droog. Daarom is het niet zo erg om mijn wangen te hydrateren. Na het gebruiken van het masker voelen mijn wangen niet te vettig aan, maar inderdaad wat zachter, soepeler en elastisch. So bouncy! 
''10 minutes of happiness to regain suppleness and comfort.
Normal to dry skin.''






                                                                                          
Clarins  - Huile Lotus
30 ml // € 38,95

Douglas:

''informatie
Huile Lotus bestaat uit 100% zuivere plantenextracten. Vernauwt de poriën, en normaliseert de huid. De aromatische oliën van rozemarijn, geranium en lotus brengen de huid weer in evenwicht. Hazelnootolie voedt en versoepelt de huid en zorgt ervoor dat deze niet uitdroogt.

gebruiksaanwijzig
s Avonds gebruiken na een grondige reiniging van de huid. In kleine hoeveelheden aanbrengen op gezicht en hals, die nog vochtig zijn van Lotion Tonique. Besteed extra aandacht aan probleemzones en vermijd de oogcontour. Verwijder een teveel aan olie door een tissue plat op uw gezicht te drukken.

bestanddelen
Aromatische, etherische rozemarijn- en geraniumolie en lotusextract: adstringerend, zuiverend en regulerend, hazelnootolie: tegen uitdroging en veroudering van de huid.''
Na de maskers breng ik graag een voedende bescherm laagje aan, omdat het klei masker (volgens mijn gevoel) meer weghaalt (ontvet en verschoont) dan achterlaat dan het Guerlain masker, dat juist meer achterlaat ( vet en zachtheid) dan weghaalt. Het maakt op zich niet veel uit als je natuurlijke voedende oliën voor vette huid gebruikt, omdat de meeste juist zijn bedoeld voor alle huidtypes én tegen puistjes. En om niet te vergeten; er is een grote verschil tussen vettige huidproducten, namelijk producten met natuurlijke oliën en producten met siliconen.

Ik gebruik liever serums dan dagcrèmes, omdat serums ''krachtiger'' en ''puurder'' zijn van voedende ingrediënten. Het is niet echt een serum, maar een natuurlijke huid olie. Nog beter~! Ik zie het nog steeds als een soort van serum, omdat je voor een groot effect maar een kleine hoeveelheid hoeft te gebruiken.


Maar werkt het ook?
Volgens de meeste recensies schijnt het product erg goed te werken. Je ziet namelijk een grote verschil. Bij mezelf zie ik niet veel verschil. Alleen dat ik de volgende dag een gezonde ''boost'' krijg. Met ''boost'' bedoel ik: glad, geen velletjes, minder poriën en een gezonde, goed verdelende kleur. Een good skin day dus. Waarom ik niet veel verschil zie is, omdat mijn huid (gelukkig) al vanzelf niet zoveel problemen heeft. Ik heb gelezen dat het goed voor puistjes,bultjes en vlekjes werkt, bovendien geeft het door de geur een kalmerende effect voor het slapen gaan. Lees hier een paar korte recensies.


ooh, joepie. Een druppel pipet. c:



Thanks for reading, feel free to comment. n_n



-Ash