Monday, February 10, 2014

Liebster Award

Ik ben genomineerd voor de Liebster Award! Als Noob blogger heb ik nooit in mijn leven zoiets gezien en voor degene die het nog niet weten; het wordt beschreven als: 

''Het is een virtuele award voor beginnende bloggers om de persoon achter de blog beter te leren kennen.''


Bedankt Naziema, voor het kiezen van mijn blog! Dit zijn de vragen die zij heeft bedacht:

1. Wat is je grootse droom?/Wat wil je nog heel graag meemaken?
2. Hoever zou je gaan voor een 1.000.000 euro?
3. Welke film en/of serie moet iedereen gezien hebben en waarom 

4. Wat is je favoriete kledingstuk?
5. Hoe sta je tegenover de volgende stelling: Het testen van cosmetische producten op dieren moet verboden worden.
6. Je mag één magische kracht kiezen,welke zou je dan kiezen en waarom?
7. Waarom ben je begonnen met bloggen?
8. Wat vind je het mooist aan jezelf
9. Je gaat op reis en mag 5 dingen meenemen. Wat neem je mee?
10. Wat doe je het liefst in je vrije tijd?
11. Waar kan ik jou midden in de nacht wakker voor maken?



Yes! Eindelijk kan ik deze gif  gebruiken, hehe. Hij is mijn favoriete character van Bleach; Grimmjow Jaegerjaquez.



1. Wat is je grootse droom?/Wat wil je nog heel graag meemaken?
Ik ben heel erg zeker van mijn droom. Het klinkt raar, maar ik wil de wereld helpen. Een soort van helpen en redden. Het behouden van de mooie creaties en liefde op aarde. Ik hoop dat ik later iets nieuws kan ontdekken,scheppen of uitvinden waarmee ik mensen kan inspireren en de natuur kan helpen.

Wat ik nog heel graag wil meemaken is dat ik een wereldreis kan maken en zo vaak mogelijk naar China (Hong Kong), Vietnam, Zuid-Korea en Japan kan gaan. Ik moet wel zeggen dat ik dol ben op de verschillen tussen de westerse cultuur en de oosterse cultuur. Ik heb wel geluk dat we Amsterdam hebben.

2. Hoever zou je gaan voor een 1.000.000 euro?
Ah, lastig. Ik herinner me nog dat ik een filmpje zag over een meisje dat een levende baby muis ging eten. Kauwend op dat rauwe muisje kreeg ze 50$ in haar handen gedrukt. Op dat moment begon ik de hele tijd daarover na te denken. Hoe ver zou ik gaan voor geld? Ik haat het idee dat geld macht over jou heeft. Een stuk papier met een betekenis die de mensen zelf hebben bedacht. Als we met z'n alle ophouden met het geloven heeft het geen zin meer. Zelf weet ik niet hoe ver ik zou gaan voor zo'n groot bedrag. Het hangt af van de situatie, hoe ik me voel en wat voor reden ik heb.


3. Welke film en/of serie moet iedereen gezien hebben en waarom
Ik ben fan van science fiction en actie films, maar vooral van Japanse geanimeerde films! Ik raad iedereen 5 cm per second aan. Ik hou niet zo veel van romance, maar wow. Ik vond deze film zo mooi, dat ik om 1uur 's avonds nog een keer ging kijken, maar dan stiekem op de mobiel met mijn koptelefoon. Terwijl iedereen in het huis slaapt, hoor je mij de hele avond snotteren. Ik kan zo wel een aparte artikel daarover schrijven haha!


    투개월 - Brown City

Soms kom je op Youtube filmpjes tegen met mooie en mysterieuze afbeeldingen. Vooral bij muziek channels kom je veel fanarts en prinscreens van series/films tegen. Dat is juist het leuke van Youtube, ik ontdek en leer daar zoveel dingen. Hoe dan ook, ik las bij de comments veel enthousiaste reacties over 5cm per second. Nadat ik de trailer had gezien, was ik niet bepaald onder de indruk. Omdat ik te veel positieve comments zag stromen, besloot ik maar om toch te kijken.


5 Centimeters Per Second Trailer



5 Centimeters Per Second - English Sub



5 Centimeters Per Second - English Dub

Ik vind zowel Japans als Engels gesproken mooi.




4. Wat is je favoriete kledingstuk?
Mijn olijf groene zwerver sweater! Hij is perfect oversized en gebreid. Voor de rest is er alleen een Engelse woord ''Heroes'' erop genaaid, alleen leest iedereen herpes i.p.v heroes. ): Het was van mijn vader en moeder geweest, dus de sweater heeft zo'n oldschool Hammertime style.


En als broek mijn DIY chachimomma pants.
Fijn voor luie dagen en als ik even een ninja wil zijn.



5. Hoe sta je tegenover de volgende stelling: Het testen van cosmetische producten op dieren moet verboden worden.
Nou, van mij mag het wel verboden worden, maar niet dat ik zo streng op ben. Ik gebruik zelf gewoon diervriendelijke en natuurlijke producten. Als je gewoon goed kijkt wat je koopt, dan komt alles wel goed. Ik had net opgezocht welke merken op dieren heeft getest en zag dat Palmolive tussen staat. Toevallig ligt er nu zo'n fles in de badkamer. Sowieso moet ik niet alles van internet geloven, vooral toen ik ergens las hoe jij je eigen zwangerschapstest kan maken door je eigen urine met bleek te mengen. Als het mengsel bubbelt betekent dat je kans groot is dat je zwanger bent. Toen ik dat las dacht ik: ''Als je dat doet ben je echt slim.'' Als je chloor met een zuur of urine mengt kan er namelijk gifgas ontstaan. Zoiets gebruikten ze ook in de WO1. Dus kindertjes, geen rare dingen doen.  >:c



6. Je mag één magische kracht kiezen,welke zou je dan kiezen en waarom?Nadat ik een marathon van Avatar the Last Airbender voor de 2e keer had afgekenen, stelde ik altijd zo'n vraag aan mezelf. Ook altijd bij fantasy films met bijvoorbeeld X-man erin. Het liefst wil ik als specialiteit heel goed kunnen vechten en springen, maar als ik een magische kracht moest kiezen, zou ik sowieso vuur krachten kiezen. Mijn Chinese element is namelijk vuur.


7. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Heel veel jaren geleden begon ik al met bloggen. Ik begon doordat ik mijn eigen website wilde. Ik had meer 50 blogs gemaakt met freewebs, omdat ik zo lastig vond om 1 onderwerp te kiezen en ik wist trouwens ook niet hoe je de URL kon veranderen. In de tijd toen Hyves nog in was, had ik Blogspot gevonden. Daar had ik besloten om een fresh new start te beginnen. Ik poste random artikels en maakte mijn blog helemaal crappy door 1 andermans tekst te stelen (niet alles natuurlijk), 2 te spammen voor meer bezoekers (vooral op Stardoll en Digidier), 3 nail art tutorials op Youtube te maken (met mijn wratten en shitty webcam) en 4 andermans afbeeldingen bewerken (maar ook echt met mijn naam erop). Toen wilde ik nog een keer opnieuw beginnen door dat allemaal niet meer te doen, maar een of ander manier waren mijn eisen te hoog en was bloggen niet meer leuk. Plus ik schaamde een beetje voor mijn blog. Mijn echte reden waarom ik ben begonnen met bloggen is, omdat ik het leuk vind om dingen te delen wat ik zelf ook leuk vind. Niet alleen door op like te drukken, of door even een foto te posten, maar als een echt mens uitleggen waarom je het leuk vind met al je hart en ziel. Iemand iets interessants leren en laten weten. Dàt vind ik leuk.


8. Wat vind je het mooist aan jezelf?
Eerst vond ik alles van mezelf lelijk.Uiteindelijk begon ik alles gewoon te accepteren. Wat ik nu van mezelf het mooist vind is mijn huid en dat ik onbeperkt kan eten zonder aan te komen, a.k.a. mijn platte lichaam dus haha. Waarom ik mijn huid mooi vind is, omdat het best zacht en egaal is (vind ik dan lol, don't judge me ).




9. Je gaat op reis en mag 5 dingen meenemen. Wat neem je mee?
Helaas heb ik weinig ervaring met reizen, dus mijn antwoord zal waarschijnlijk nutteloos voor mezelf zijn. 1 camera die ik nog niet heb. 2 zakelijke reispapieren 3 geld 4 zonder mijn mobiel ga ik de deur niet uit 5 lieve mensen


10. Wat doe je het liefst in je vrije tijd?
Het liefst wil ik iets nuttigs doen, alles behalve niksen en mijn kostbare tijd verspillen. Ik kan zo een hele lijst opnoemen met wat ik graag doe en niet doe, maar het liefst ontdek ik graag nieuwe dingen en wandel ik graag op mooie plekken. Culturele, rustige, natuurlijke, rustgevende ect. omgevingen. Wat ik meestal echt doe in mijn vrije tijd is rotten op bed met muziek aan.

11. Waar kan ik jou midden in de nacht wakker voor maken?
Als je bang bent, regende sterren ziet vallen of eten hebt gemaakt. Simple as that. (:
Mij wakker maken is eigenlijk niet zo erg. Ik kan snel weer door slapen en als mijn goddelijke droom is verstoord, schreeuw ik je zo de kamer uit.

Bedankt voor het lezen. Nu hoor ik 5 andere blogs te linken, maar helaas ken ik geen ''jonge'' blogs. Als ik een paar weet zal ik het updaten. :)



bron: Lilian - bloemenveld @ tumblr

Zo leer je me ook wat beter kennen. c:



-Ash