Thursday, September 19, 2013

[NL] Negativity is special.


Een ding weet ik zeker: ik ben een optimistisch persoon. Misschien lijk ik soms emotieloos, maar ik kan gemakkelijk mijn gedachten overzetten van depressief en ongelukkig naar normaal, dankbaar en gelukkig. (meestal dan) Dit artikel bevat een verzameling van pessimistische afbeeldingen. Sommige mensen kunnen daar niet tegen, maar er zijn ook mensen die het fijn vinden om zoiets te lezen en te bekijken.
categorie thoughts logo!


Van een hele goede leraar Nederlands, die vorig jaar een korte periode les had gegeven, had ik veel dingen  geleerd. Bijvoorbeeld over het leven en gedichten. Hij zei dat veel gedichten over het leven gaan en meestal ook depressief is. Mensen lezen dat graag omdat ze meestal ook depressief zijn. Daardoor worden ze een beetje ''opgevrolijkt'' of gewoon minder depressief, de mensen kunnen dan meeleven. Ik was nooit erbij stil gaan staan, dat depressieve mensen met depressieve dingen bezig houden. Ik doe dat soms eigenlijk ook zonder er bewust ervan te zijn. Vroeger wat meer, nu wat minder.

Wat vindt jij? Vindt je het raar, dom, eng en emo-achtig? Of begrijp je het wel. Een of ander manier vind ik het wel mooi, depressieve dingen. Ik bedoel wel een andere soort van mooi. Negatieve dingen hoort bij het leven en daardoor zijn er ook positieve dingen. Iedereen is anders en daarom vind ik het zo bijzonder hoe ze met bepaalde situaties om kunnen gaan en welke pad ze kiezen. Het voelt eerlijk gezegd best wel fijn om bij iets stil te staan. Onbeschrijfbaar, maar fijn.





   


Bron:tumblr


Have a nice day and I wish you good luck.

thanks, bubai.


-Ashley