Friday, August 9, 2013

Having an edible garden is fun


Wanneer ik mijn voedsel iets meer detail wil geven, kan ik gewoon een paar stappen nemen, plukken en weer naar binnen gaan. Daarna krijg ik meestal zo'n heerlijke moment dat ik niks voor hoeft te betalen en weet dat het 100% natuurlijk is.


Waarom zou je een eetbare tuin willen?
1 It's free!
2 Je hoeft voor bepaalde kruiden/planten geen verzorging te geven.
3 Na het gebruik maken van je plantjes krijg je een gelukkig gevoel.
4 Ze zijn nuttig.
5 Waarom niet? Beter dan onkruid.
munt
Munt is mijn favoriet. Je kan voor zoveel dingen gebruiken.

-eten verfraaien
door bijvoorbeeld een muntblaadje in het midden te leggen van je taart, shake, ijs, salade, Et cetera.

-dranken
Een van de bekendste: verse muntthee en mojito cocktail.

Fruitwaternodig: waterkan gevuld met water, 2 citroen of limoen, verse munt takjes en suiker of honing.
pers 1 citroen en snijd de andere in dunne schijfjes. Pluk een paar blaadjes en snijd ze fijn. De andere blaadjes houd je ze heel. Vervolgens doe je alles erin en roer goed door.

-gerechtenIk vind munt en vlees een lekkere combinatie. chocola en munt trouwens ook. Helaas ken ik niet zo veel gerechten met munt, alleen maar 1 gerecht eigenlijk:
Gỏi cuốn (Vietnamese Spring Roll)
Dat is rijst papier gevuld met witte rijst noodles, garnalen, vlees (Chả , Vietnamese worst)  en groenten.

Wat ik dus vooral aanraad: Go ahead & plant munt in je tuin.


Mijn mini tomatenplant.
Graag plant ik zaden in de tuin nadat ik een zaad vind in mijn eten.

normale tomatenplant
Bieslook
Ik gebruik bieslook voor noodles, soepen en roerei.Door een paar sprietjes te plukken en fijn te knippen.
Het stimuleert je spijsvertering, eetlust en bloedsomloop. Ook bevat het veel vitaminen en mineralen.
Een lekker en gezond extraatje voor je soep dus.

If you got some time, please feel free to comment and thanks for reading.

-Ashley.