Wednesday, January 23, 2013

Cute little plants


Ik bewonder de natuur, maar nu heb ik interesse om kleine plantjes te laten groeien. Het is fijn om plantjes te zien groeien, alsof het mijn huisdieren zijn.Voldoende verzorging is belangrijk, want dan kan je namelijk zien hoe de planten ontwikkelen. Iedereen weet het, je moet het met liefde doen.


Een levende steen
Tot nu toe staat er 1 pot bij het raam: Lithops, dat is een afrikaanse vetplant. Het aller eerste indruk was dat het op mini-hersentjes leken. Het plantje had ook een roze bruinige kleur. Een paar maanden later, zag ik het langzaam anders worden qua kleur en vorm.
Knoflook
Soms zie ik knoflook al een beetje groeien terwijl ze niet bedoelt zijn om te groeien. We gebruiken thuis alleen voor het koken. Omdat ik gehoord had dat knoflook bijzondere "geneeskrachten" bezit,probeer ik een knoflook plantje te laten groeien. Het bakje is gevuld met 1cm (hoogte) water en ik laat het teentje daarin rusten.



R.I.P garlic plant, lol. From: 3 - 4 - 2013

thanks for reading.