Tuesday, June 3, 2014

Don't be afraid of the dark.


Read me if you dare. Grapje lees gewoon als je van denken houdt.



Ooit nieuwsgierig over demonen geweest sinds je de laatste tijd veel vreemde verhalen over symbolen van beroemdheden hebt gehoord? Ik zocht ooit eens een paar keer op wat demonen zijn en wat het eigenlijk inhoudt. Het is wel een interessant en cool onderwerp, zoals de film Hell boy of de anime Blue exorcist. Soms is het om even eerlijk te zijn wel een beetje eng. Ik verwacht denk ik al dat een paar van jullie al goed genoeg weten waarom. Ik bespaar jullie en mijn eigen nachtrust wel door niet uitgebreid uit te typen haha!

Maar hey, het valt reuze mee. Don't be afraid of them.

Toen ik zo'n afbeelding vond met een artikel over The benefits of demon possession, werd ik zoals altijd nieuwsgierig van. Een van mijn grootste fouten zijn altijd verder opzoeken en klikken op spannende maar helaas wel enge linken. Als gevolg kan ik niet meer normaal denkend in mijn donkere kamer chillen.
Daarom denk ik altijd dat ik zelf de monster creëer.  Silly me. 

Wat ik als eerste kreeg te zien bij het klikken op de eerste link was een stijlvolle blog. Wat me gelijk opviel was: ''hey, wat een goed verzorgde satanistische site zeg!'' Toen ik verder scrolde zag ik alleen een korte tekst en bleek het gewoon een normale en leuke blog te zijn. Er stond:


Keep in mind that if you believe in angels and they “protect” you from demons, those angels are demons to the demons.
-LE CAFÉ WITTEVEEN


Ooit in mijn leven had ik weleens over ''goed'' en ''slecht'' nagedacht, maar dit is wel one hell of a duidelijkheid?! Wat betreft demonen dan. Dus mijn vraag is: Is het nodig om bang te zijn voor de ''donker''? Oke soms, ja. hahahah maar laten we het hierop houden.


quote:


"Night is purer than day; it is better for thinking and loving and dreaming. At night everything is more intense, more true. The echo of words that have been spoken during the day takes on a new and deeper meaning. The tragedy of man is that he doesn't know how to distinguish between day and night. He says things at night that should only be said by day."
- Elie Wiesel, Dawn


Bedankt voor het lezen en mee denken!

- A S H