Saturday, August 24, 2013

Stuff to get ready for school

Herschel.
Nog een paar dagen en het begint al weer. Stress, paniek, geen vrijheid en ook geen uitslapen. Tot nu toe weet ik alleen maar negatieve dingen over school. Gelukkig heb ik een goal en een klein beetje positiviteit: ik ga verder. Dit artikel gaat over basic spullen om je schooljaar te vergemakkelijken.



Mijn schools stuff motto's
Hoe lichter, hoe beter.
Hoe cheaper, hoe beter.
BEHALVE JE TAS.
Een tas met kwaliteit vind ik altijd belangrijk.

Het kiezen van een etui.
Het liefst neem ik een grote en platvormige etui i.p.v een ronde, zodat er een rekenmachine erin past. Zo raak je 'm niet kwijt. Ook handig is dat je geodriehoek perfect in past. Alles wat je nodig hebt bijelkaar is altijd handig. De kleur van de etui vind ik belangrijk. Ik neem graag lichtere kleuren, want dan kan ik dingen erop schrijven. Bijvoorbeeld antwoorden. Natuurlijk probeer ik me best te doen met leren, want dat is belangrijk. Ik doe het alleen voor noodgevallen.

Inhoud van mijn etui:
2 balpennen, 3potloden (voor kleine noodgevallen), rekenmachine, geodriehoek, schaar, mini puntenslijper en een mini gum.
Lekker clean vind ik. Er zitten geen onnodige dingen in zoals papiertjes,spiegeltjes en kammen.

Hema
€3,-


Agenda
Voor mij hoeft het niet zo duur te zijn. Saai of niet, ik gebruik het alleen voor huiswerk en krabbels. Een rommelige en drukke agenda verstoord mijn zicht. Vroeger behandelde ik mijn agenda te slordig. Nu probeer ik serieus te zijn en het schoon te houden, zodat ik goed kan inplannen. Eerst deed ik alles een dag ervoor. Maar als je plant, krijgt je minder stress en betere resultaten.

Kruidvat
€0,80

10 schriften.
Sommige mensen vinden het fijn om een soort map met meerdere schriften te hebben, zodat je minder schriften kwijtraakt en maar 1 of 2 hoeft mee te nemen. Maar ik vind het fijner om losse schriften te nemen. Zodat ik onnodige schriften ( dus onnodige gewicht ) niet hoef mee te nemen.

Hema
€2,-

Kaftpapier
Ja, het kost wel werk, maar niet veel werk. Ik had toch maar gekaft omdat ik zag dat een paar boeken nieuw zijn. Ook vind ik het altijd handig om mijn boeken snel te herkennen. Ik koos de kleur knal rood omdat ik zo veel kracht erbij voelde toen ik ernaar keek. Ik geloof wel dat bepaalde kleuren je mood kunnen veranderen.

Action
€0,39

 A4-formaat wiskunde schrift.
Uit ervaring vond ik het A4-formaat voor als wiskunde schrift wel fijner dan een A5-formaat. Normaal zou ik het van de action kopen, maar daar was het helaas op.

Hema
1,50 ??

Thanks for reading, Bubai.
-Ash.