Monday, August 12, 2013

Soybean milk, Steaz & coconut water

Vorige week ben ik naar de Amazing oriental geweest. Ik hou ervan om nieuwe drankjes te proeven. Van voedsel en drank word ik echt blij van. Eerlijk gezegd vind ik het leuker om eten te kopen dan kleding. Misschien komt het doordat ik te kieskeurig ben met kleding.

Soja melk

Soja melk ongezond? Mijn mening:

De meningen over soja melk zijn verdeeld. Veel mensen zien soja melk als een koemelk vervanger. Persoonlijk begrijp ik het wel, maar ze zijn allebei toch heel erg verschillend. Ook had ik van een paar mensen gehoord dat soja melk heel slecht voor je gezondheid is, dat je er bijvoorbeeld kanker van kreeg en je zaadcellenproductie zal gaan verminderen door een bepaald stofje. Op een paar sites hadden ze daarover heel erg uitgebreid verteld. Ik zie helaas alleen maar negatieve dingen. Ik snap wel dat sommige bedrijven met chemische troep werken om sojabonen te produceren, maar bedenk wel dat niet alle bedrijven dat doen. En ik verwacht ook niet dat alleen soja bonen niet biologisch zijn. Ik leef nu in het jaar 2013 en verwacht niet dat alles nu is wat het lijkt. Bijna niks is helemaal 100% meer als je begrijpt wat ik bedoel. Een paar sites en zelfs mensen op Youtube doen een beetje te overdreven. Ik had ook gehoord dat koemelk niet helemaal oké is. Volgens sommige:''Koemelk is niet voor mensen gemaakt, maar voor kalfjes.''  Dus ik gebruik gerust maggie voor in mijn soep, geniet nog steeds van tofu en drink nog steeds soja melk als ik zin in heb. Ik snap wel dat je sommige dingen niet veel van mag eten, bijvoorbeeld elke freakin dag? Mensen uit Azië eten zoiets al eeuwen lang. So don't worry.

Mijn mening over het drankje.

Ik weet niet hoe het zit met Alpro Soya, maar het smaakt allebei heel erg verschillend. Bij het drankje dat ik kocht smaakt echt je het heerlijke bekende aroma van soja bonen. Vroeger toen ik klein was ging mijn moeder met alle moeite zelf soja melk maken met natuurlijke soja bonen. Toen ik uit het flesje dronk kreeg ik het bekende gevoel van vroeger weer terug. Bij Alpro soya smaakt het totaal anders. Maak niet uit wat je allemaal toevoegt, vanille, suiker, honing of zelfs amandel smaak. Er is een verschil. Het is een onbeschrijfbare smaak. Wel proeven waard vind ik!


Kokoswater uit blik

2 Blikken voor 1,- euro, kan jij zoiets laten liggen? Het lijkt me wel gezond en leuk om te proberen. 1 Blik is  smooth met alleen maar kokoswater en de andere heeft echte kokos stukjes. Persoonlijk vind ik de ene met stukjes lekkerder, omdat het zoeter is. Misschien komt dat door de stukjes kokosnoot. Het idee met stukjes vind ik altijd leuk. Soms ook irritant want dat krijg ik de neiging om te kauwen, maar je kan het gewoon door slikken zonder ervoor te kauwen.

Steaz

Wow dit noem je pas 100% thee! Eerst vond ik Arizona een goede thee drank. Ik beschrijf Arizona als een waterig honing thee drankje met een zwak smaakje nadat ik Steaz heb geproefd. Steaz is niet zuur of bitter en ook niet te zoet. Waterig trouwens ook niet, want je proeft een sterk karakteristieke smaak van een bepaalde vruchten combinatie die je gekozen hebt. Al ben je fan van Arizona of een koude thee liefhebber dan zou ik het zeker proeven.


'' Our logo represents 12 tea leaves. Twelve is a spiritual number across many religions, and also represents the 12 months of the year. For us, the intertwined leaves represent the harmony between energy, humanity and spirituality while celebrating the power of the mind, body and soul. Throw in balance, symmetry and simplicity, and you’ve got shared experiences and values that connect the people, the planet and Steaz – where great taste meets healthy lifestyles. ''
Ook heeft Steaz een leuke website en veel prijzen gewonnen, dus het is geen eng vreemd drankje.


Welke van 4 drankjes zou jij willen proberen?




Nieuwe favoriete noodle flavour gevonden!
Tonkotsu flavour
~yum yum



Thanks for reading, feel free to comment and please follow me on bloglovin.

-Lee